Реч дефектолога-логопеда

Логопедски рад заснован је на правовременом усвајању језика и стимулисању развоја говора, као и  развијање способности социјалне комуникације  деце са говорно-језичким сметњама.

Рад са логопедом/дефектологом обухвата:
– Саветодавно-консултативни рад са родитељима.
– Оспособљавање детета да слуша и разуме говор других особа.
– Подстицање детета да на разумљив, јасан и прихватљив начин изражава своје мисли, осећања, жеље, доживљаје и запажања.
– Подстицање когнитивног развоја.

– Развијање алтернативних и аугментатвних облика комуникакиције
– Развијање правилне артикулације, неговање културе говора.
– Развијање социјалне комуникативности и емоционалне стабилности код детета.
Циљеви и задаци логопедског рада

Циљеви и задаци логопедског рада су да се отклоне говорни поремећаји који отежавају вербалну комуникацију, као и потпомагање говорно-језичког развоја, када је исти испод нивоа и стандарда за одговарајући узраст д‌етета.
Васпитно образовни задаци логопеда су:
• развијање говорно-језичке способности до одговарајућег нивоа које ће у границама психофизичких могућности ученика омогућити оставривање циљева и задатака васпитања и образовања;
• да се помоћу говора ученици социјализују и оспособљавају за свакодневни живот и рад;
• да се отклоне блажи и тежи облици говорних поремећаја који представљају сметњу у успешној говорној комуникацији у школи и ван ње;
• да се пружи непосредна помоћ породици и допринесе разумевању проблема и правилном односу према д‌етету.
• подршка ученицима са посебним образовним потребама ( организовање ИОП-а, израда посебног плана и програма тј. индивидуалног програма за појединог ученика, саветовање и помоћ у раду са учитељима, наставницима и стручним сарадницима) .

Организација логопедсог рада у нашој школи

Ученици долазе на логопедски третман обавезно 2-3 пута недељно, по 30 минута. Рехабилитацијски третман спроводи се индивидуално. Ученици се упућују код логопеда од стране учитељица, васпитачица, предметних наставника или родитеља.

Евалуација се спроводи на полугодишту и крају школске године с обзиром на усмереност третмана на различита говорно-језичка подручја.

Ана Богдановић, дефектолог-логопед

Scroll to Top