ЕКОЛОШКА
ВЕЛИКИ БРОЈ СЕКЦИЈА ЗА НАШЕ УЧЕНИКЕ
СВЕСТРАН И СВЕОБУХВАТАН РАЗВОЈ
Кроз активности еколошке секције желимо да постанемо градска, школска оаза у којој би сва деца могла доста да науче из области екологије, заштите животне средине али и кроз сензорно и моторно учење које је карактеристично за децу са сметњама у развоју. Такође планирамо и посете и излете у нашој околини како бисмо ученике наше школе научили да посматрају, запажају и заволе биљни и животињски свет. Користећи дидактичка средства и стварајући нова уводићемо децу у низ лаких експеримената, у којима ће имати задовољство откривања, а затим и осетити одговорност за успех и судбину других живих бића.
Ученици ће на овај начин побољшати квалитет живота користећи све своје психомоторне капацитете за рад у врту и дворишту а истовремено и допринети и подизању нивоа укупне еколошко – здравствене културе.
Искуства у раду са децом са сметњама у развоју показала су да рад у башти и врту има низ корисних ефеката као што су:
- јачање мишића
- боље дисање
- кондиција
- тактилна десезнитизација код аутистичне деце
- постизање емоционалне стабилности
- тимски рад
- такмичарски дух
- постепена интеграција у друштво тј. социјално активан живот што је и основни циљ у раду са овом популацијом
Еколошка секција одржава се једанпут недељно. Сви ученици могу да учествују у раду секције. Секција код ученика развија појединачну и колективну одговорност, позитиван однос према раду и свест о очувању животне средине. Циљеви који се остварују активностима у еколошкој секцији:
- усвајање основних појмова везаних за животну средину
- разумевање појава везаних за непосредну животну средину
- уочавање узрочно – последичних веза у животној средини
- препознавање негативних појава у човековом односу према животној средини (квалитет воде, ваздуха, земљишта и хране)
- васпитавање ученика да чува и уређује простор у коме живи и учи
- развијање интаресовања и способности за активно упознавање и чување животне средине
- развијање правилног односа према себи и окружењу и стицање основа еколошке културе кроз интеракцију са ученицима из редовних школа.
- промена сопственог понашања у смислу очувања свог здравља
- практично примењивање основних сазнања о очувању и заштити животне средине
- интеграција чулних утисака стечених током истраживачких активности ради постизања оравилног искуственог знања
- упознавање деце са појмовима као што су:
- заштита човекове средине
- рециклажа
- здрава исхрана
- здрав живот
- очување природе