ЕКОЛОШКА

ВЕЛИКИ БРОЈ СЕКЦИЈА ЗА НАШЕ УЧЕНИКЕ

СВЕСТРАН И СВЕОБУХВАТАН РАЗВОЈ

Кроз активности еколошке секције  желимо да постанемо градска, школска оаза у којој би сва деца могла доста да науче из области екологије, заштите животне средине али  и кроз сензорно и моторно учење које је карактеристично за децу са сметњама у развоју. Такође планирамо и посете  и излете у нашој околини  како бисмо ученике наше школе научили да посматрају, запажају и заволе биљни и животињски свет. Користећи дидактичка средства и стварајући нова уводићемо децу у низ лаких експеримената, у којима ће имати задовољство откривања, а затим и осетити одговорност за успех и судбину других живих бића.

Ученици ће на овај начин побољшати квалитет живота користећи све своје  психомоторне капацитете за рад у врту и дворишту а истовремено и допринети и подизању нивоа укупне еколошко – здравствене  културе.

Искуства у раду са децом са сметњама у развоју показала су да рад у башти и врту има низ корисних ефеката као што су:

  • јачање мишића
  • боље дисање
  • кондиција
  • тактилна десезнитизација код аутистичне деце
  • постизање емоционалне стабилности
  • тимски рад
  • такмичарски дух
  • постепена интеграција у друштво тј. социјално активан живот што је и основни циљ у раду са овом популацијом

Еколошка секција одржава се једанпут недељно. Сви ученици могу да учествују у раду секције. Секција код ученика развија појединачну и колективну одговорност, позитиван однос према раду и свест о очувању животне средине. Циљеви који се остварују активностима у еколошкој секцији:

  • усвајање основних појмова везаних за животну средину
  • разумевање појава везаних за непосредну животну средину
  • уочавање узрочно – последичних веза у животној средини
  • препознавање негативних појава у човековом односу према животној средини (квалитет воде, ваздуха, земљишта и хране)
  • васпитавање ученика да чува и уређује простор у коме живи и учи
  • развијање интаресовања и способности за активно упознавање и чување животне средине
  • развијање правилног односа према себи и окружењу и стицање основа еколошке културе кроз интеракцију са ученицима из редовних школа.
  • промена сопственог понашања у смислу очувања свог здравља
  • практично примењивање основних сазнања о очувању и заштити животне средине
  • интеграција чулних утисака стечених током истраживачких активности ради постизања оравилног искуственог знања
  • упознавање деце са појмовима као што су:
  • заштита човекове средине
  • рециклажа
  • здрава исхрана
  • здрав живот
  • очување природе
Scroll to Top