У оквиру стручног усавршавања 32 наставника наше школе похађала је 3. и 4. децембра у регионалном центру Чачак дводневни семинар који је акредитовала колегиница из нађше школе( ШОСО „1. Новембар“) и индивидуални наставник за логопедске вежбе Ана Богдановић у сарадњи са колегиницом здравственим сарадником из развојног саветовалишта дома здравља, специјалистом медицинске психологије Јасмином Кандић Шипетић.
Обука се одвијала динамично, уз интерактивност учесника . Препознати су заједнички проблеми и размењена су искуства у пољу дефектолошког приступа у раду и подршке ових стручњака у инклузивном систем образовања при редовним школама, кроз радионице за сваку од обрађених тема, а примећено је веће интересовање за поље сарадње са породицом ових ученика.
Ка# Теме одржаног програма биле су:
- 1. дан
Развојне (когнитивно, емоционално, социјалне) могућности деце, Дисхармоничност развоја
АДД/АДХД – Дефицит пажње и хиперактивност
Специфичан развојни поремећај школских вештина- дисграфија
- 2. дан
Аутистичан спектар поремећаја – АСД
Специфичан развојни поремећај школских вештина- дислексија и дискалкулија
Стратегије рада са децом са развојним и психичким тешкоћама
Каталошки број програма: 239
Приоритетна област којом је семинар обухваћен:
Примена инклузивног приступа у васпитању и образовању у циљу обезбеђивања квалитетног образовања за све (индивидуализација и диференцијација, превенција осипања из образовања, пружање додатне образовне подршке ученицима из осетљивих група укључујући и подршку преласку ученика на следећи ниво образовања и васпитања, рад са даровитим ученицима)
Општи циљеви који су постигнути :
Повећање компетенција наставника и стручних сарадника за унапређивање образовног рада и развијање новог приступа у настави и стратегија учења код деце са тешкоћама у развоју.
Специфични циљеви на којима ћемо сви радити у оквиру васпитно- образовног процеса:
Упознавање запослених са карактеристикама деце са: поремећајима из спектра аутизма, АДХД, поремећајем школских вештина;
Припрема наставника и стручних сарадника за примену индивидуализованог приступа у раду са децом са тешкоћама у развоју;
Развијање знања за планирање и примену ИОП- а кроз развијање специфичних стратегија учења;
Унапређивање вештина за израду дидактичких средстава и материјала у раду са децом са тешкоћама у развоју;
Стицање знања и повећавање сензитивности за бољу сарадњу са родитељима.
Очекивани исходи ове обуке:
- Наставници би у сарадњи са стручним сарадницима требали развити способности бољег препознавања развојних одступања и прилагодити начин васпитно – образовног рада развојним могућностима ученика.
- Наставници и стручни сарадници ће бити успешнији у идентификацији и организацији рада са децом са овим карактеристикама и смењама у учењу.